Var med om något så upprörande...

Nu mina vännner ska ni få höra!
 
För några dagar sen så hamnade jag i ett intressant samtal...
De som inte tyckete som jag (alla där utom jag då) menade på att oavasett hur många barn man har, vad man jobbar med eller pluggar med är det tjejers skyldighet att ha maten på bordet varje dag, tvätta och städa.
Och detta hävdade dessa personer för de körde lite bil i yrket de menade att de var så viktigt att de fick göra exakt vad de ville med sin lediga tid så de var utvilade.
 
Jag sa att om min man KRÄVDE att jag skulle göra allt medan jag pluggade heltid och bara fixa (eller enligt mig slava hemma) för att gubben inte ska göra något är orimligt.
Men de menade om killen var den försörjande faktorn va det min skyldighet. Jag fattar inte hur man kan tycka så?
Sen verkar de tro att jag inte har några egna pengar eller betalar något hemma?
 
Att kvinnor bara ska sköta allt hemma. Är inte feminist men man ska inte smutskasta sin tjej och bara kräva (detta gäller såklart omvänt också.)
Enligt de som ansåg att jag hade fel så skulle jag inte uppskatta om min man gjorde disken en dag för att jag skulle bara uppskatta blommor?
 
Snälla.
Sen om jag uppskattade att min man tog disken var de ju bättre om han köpte en diskmaskin så jag kunde göra allt.
Helt sjukt eller hur?
 
Jag anser att det är orimligt att ena parten ska KRÄVA allt av den andra, här hemma blir de oftast så att jag gör allt men min fina MAN diskar varjedag och tar aldrig förgivet att jag ska ha gjort allt eller göra allt.
Jag väljer själv att göra det då jag pluggar hemma och har tid till det.
 
Skulle aldrig låtas tivingas till det och bli smutskastad som något jävla skit. Alla är lika mycket värda!
Och de som resonerade så tänk om frun också körde bil i yrket?
xD
 
Hur som tycker jag man kan hjälpas åt med hushållssysslor och inte ta varandra förgivet!!!!
 
 
Sen om ena parten väljer att göra något mer än den andra är de en annan sak.
 
Jag är glad mannen i mitt liv inte har ett så snett synsätt! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0